Veel van de ondernemers hadden namelijk fors geïnvesteerd in de ombouw naar
een nieuw concept van de C1000. Dat geld hebben ze nu nog niet
terugverdiend.

Supermarkten zijn veelal deels in eigendom van een supermarktketen en deels
van franchisenemers. De kwestie rond de C1000 betreft franchisenemers van
deze formule.

Jumbo maakte vorige week bekend te stoppen met het C1000-merk. Zo’n 130
C1000-supermarkten worden doorverkocht aan Albert Heijn en Coop. De meeste
anderen moeten omgebouwd worden naar Jumbo.

Maar franchisenemers kunnen niet worden gedwongen over te stappen naar een
nieuwe formule, schrijft Het
Financieele Dagblad
donderdag.

De franchisevereniging van C1000-ondernemers werkt nu aan een collectief
contract waarin staat wie voor welke kosten opdraait. Jumbo erkent tegenover
het FD dat er nog geen concrete afspraken met de ondernemers bestaan. Maar
hij zegt op korte termijn wel een convenant met de
C1000-ondernemersvereniging te willen sluiten.

Lees ook:

Franchising: zo kies je de juiste winkelformule

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl